2011-05-24

Äntligen! Hej på er alla goa kompisar!!Se min Dagsvärmare--Meen var blev våren av idag??

Ja, så äntligen kan jag se vad jag skriver......... Jag har blivit opererad för starr i ena ögat o det blev till att överge datorn i ngr dagar. Tassat omkring i trädgården har jag gjort o suttit många stunder o bara tittat på fåglar o blommor. Det har hänt massor o jag tänkte att nu får jag fixa till lite vackert för er andra att kika på ?? Det var lovat en mulen dag med risk för lite regnskurar- perfekt för bloggande?? Satte mej här o först var det att välja kort o fixa till dem--- jag skulle vilja delge er mycket mycket mer. meen varför får man inte precis som man vill?? Jag hann aldrig börja inlägget TACK O LOV- för jag vill inte ha datorn igång när det ÅSKAR......... Här ser Ni vad som blev!!!!!!!!!! Det vita är Hagel De sista tulpanerna blommade så fint- jag vet inte hur de ser ut nu?? /längst bak/ Men nu till foton.......... I går ropade gubben på mej--kom kom -- Har du sett så fin Vad kan det vara?? Tror ni kameran låg i fickan?? In o hämta o TÄNK !! Hon stannade kvar!! VEM?? Jo,, en Humlelik Dagsvärmare Har gogglat o grejat innan jag fann henne, o förstår varför hon satt kvar så länge. De lägger sina ägg på Kaprifol-där sitter hon.
Här är en som inte satt kvar länge....
Jag har nog tagit 50 bilder på denna holk..
De sista dagarna har det varit ett härligt ståhej,
Ibland har det nästan blivit kollision. I början signalera
hanen innan han dök in, men sista dagarna har det
inte varit tid att kolla först.... Hoppas de inte fryser nu-
baara 8 grader ute..Hur många ungar?? Ska vi få se dem
komma ut genom hålet?? Det är såå facinerande!!
Så till lite av BLOMPRAKTEN- SE o NJUT----klickbara bild.
Denna svarta Cornuta trodde jag inte hade klarat
sig i vinter-- men oj så glad jag blev. Denna Iris och Klinten är "gamla" fr min Mor o de
sprider sig gladeliga, men jag jag tycker de är så vackra-
o så är det ju minne....
Jaha det blev INTE den rosa Aklejan,
den får komma en annan gång.
Jag kan inte ta bort denna?? Nu får Ni ha det såå gott--
vi tror väl att hagelstormen inte fördärvade ALLA våra
små KÄRINGAR där ute, så vi kan fortsätta att njuta.........
Känner att ögat - ja hela jag behöver stänga ner för idag
Gubben ska lägga sig o vill hjälpa mej att droppa..
GOD NATT på ER / jag ska läsa bloggar imorg.
JÄTTEKRAMEN
NINNE

4 kommentarer:

Anette sa...

Vad skönt att allt gick bra med operationen! Åh, jag ser att du redan har vallmo......jag väntar, men knopparna växer så kanske nästa vecka. Vad fin den var den där svärmaren. Det är kul när man ser något annorlunda. Fågelungar är ju också kul. I år har jag inga att titta på tyvärr. Ha det så bra. Kram Anette

Anonym sa...

Och mina fina pionknoppar på Tjörn, har någon ätit upp, kan undra vem???? Kram syster yster

Lena/isklockan sa...

Vad bra att du har fått gjort en operation och att det gått så bra.
Mysigt med häckande fåglar i trädgården. Jag tror att våra kom av sig i sin fortplantning:-(

Ja, var tog våren vägen. Det blåser väldigt fortfarande . Inget roligt.

Ha det bra.

kramar

ormbunke sa...

Välkommen i op-starrklubben.Jag gjorde ju mina innan jul och det har gått jättebra. Behöver ju glasögon när jag läser och vid datorn. Det är ju ett evigt droppande men det är ju tur när vi har gubbar som kan hjälpa till. Och så mycket fina blommor som slagit ut hos dig. Nu är man ju orolig hur blommorna klarar sig i trädgården efter den hemska blåsten vi har haft i flera dagar. Har en stor knopp på min vita trädpion som jag har försökt att stötta. Går ju inte ens att fota den. Ha de gott. Kram. Anita.