2011-09-19

Det blir mycket idag, länge sen sist o än blommar det mm mm+Award





 




VÄLKOMNA till mej. Läs så mycket NI orkar o vill Ni göra
mej riktigt glad?? Ett litet Hej i kommmentar gör susen när
regntunga skyar slår ner mej i ski.. .!!
Dörren har fått en liten Höstkrans. Inte blev jag färdig at göra
nytt-fast jag hitta många fina förslag i Era bloggar.Men jag är
en sån där liten ekorre som har svårt att slänga. I gömmorna
fanns denna, med lite uppfräsch så fick den duga..
Till höger om entrédörren har jag dessa små gulliga sakerna
HOPPAS NI blir lite avundsamma...  Jag fick 2 små knölar
av Rolf i Karlshamn förra året.. De försvann o jag tyckte
det såg vått o BORTA UT. Köpte två nya på Kjugekull i
våras o de står ju väldigt fina med sina gröna blad, MEEN
som Ni ser Äntligen har jag fått blommande "vilda"
Cyklamen i min rabatt.  Har längtat dem sen jag såg dem
växa vilt i skogsbackarna på Samos i Grekland
för många år sen.



















Jaha !!!vad gör sen en Silltårta här mitt i blomfägringen??







Jo jag tycker den är rätt så fin? och det var så att i lördags
hade vi  gäster .. Vi hade inte ätit kräftor i år.. bjöd ett par
goda vänner att dela med. Inte kunde vi äta "bara" kräftor??
Kunde o kunde, men jag hade en sån här godbit i frysen
Tänk att ibland är man riktigt duktig o fixar till det..Jag
hade gjort två vid ett tidigare kalas, lika bra när man är
igång-- o det var det ju.

IDag har vi haft sol o skönt väder så det blev lite trädgård
Utom Cyklamen så finns det lite blommor kvar .
Man får visserligen krypa ganska nära o det är 
mycket "visset"  men se HÄR 


Den  "äldsta" Skuggliljan blommar rikligt, och bakom den
den vita Höstanemonen. Längst t vä står en Hyperikum
o denna lyser med frukterna, som små gula prickar.

och  sen hittade jag den här krabaten på en av mina Fuchior



Tyvärr hör jag  inte längre syrsornas spel, men i minnet
kan jag faktiskt erinra mig det. Jag stod länge o titta på den
o försökte minnas!!   Ja, såå är det bara!!

Ja så har jag fått Award av Susanne    "MinTorpBlogg"
Stort tack  o lilla goa Du jag blev "rosa om kinden "
av ditt goa inlägg. Nu är iaf timmen sen o jag måste
strax nanna kudden känner jag. Har säkert sagt en del om
frågorna-har bloggat sen länge-först på TB o sen här-
Jag lovar dock att jag ska försöka svara, men det får
 bli i nästa inlägg
Idag hälsar jag till ER alla med denna
                 HIMMELSKA BILD
från kvällens solnedgång.............

GODNATT MED ER o SUSS GOTT
NINNE


9 kommentarer:

Susann sa...

Är det verkligen chili du har i kransen ? :)
Finurligt, tror att jag lånar den idén av dej.
Väntar på min nya krans. Silltårtan ser väldigt god ut.För att inte tala om din fina kvällsbild.
Kram Susann

Christina sa...

Skuggliljorna är fantastiska, måste plantera sådana. Har aldrig sett dom på plantskolan, är dom kanske sällsynta? Mums vilken sillatårta!/Christina

Anonym sa...

Fina blommor o god "tårta". Ha det så gott, så ses vi snart.

Anonym sa...

Den där silltårtan seer VÄLDIGT god ut!!
Ha det gott
Kram

Rosor och ruiner sa...

Grattis till awarden!
jo, nog blir jag lite avis på dina vilda cyklamen!

Susie på Stjärnarve... sa...

Gu´ va god den där silltårtan såg ut! När jag har opererat bort gallan, som förmodligen kommer ske om ett par månader tidigast - då hoppas jag att jag kan äta ägg igen. Jag verkligen längtar efter det!!
Hag har ju cyklmaen som blommar på våren, nu måste jag nog skaffa mig några som blommar på hösten också. Dom var underbart vackra!

i stora drag sa...

Fin krans du fixat till och kul med syrsan!
Skuggliljor blir jag mer och mer intresserad av när jag ser dem här hos dig!

Tack för din fina kommentar, blir så glad så!
Din himmelska bild tyckte jag att jag kände igen! *s* Var också ute och tog något foto i måndagskväll!
Ha det gott!
Kram Pia

ormbunke sa...

Så fint det var bland stenarna med minicyklamen.Härligt att hitta en silltårta i frysen. Den ser supergod ut.Just nu är jag less på att inte kunna göra något i trädgården. Det är blött,blött,blött. Men till helgen lovas det bättre .
Vi har varit i Sandhem och kramat om det lilla barnbarnsbarnet i helgen. Ha de gott och hälsa gubben. Kram. Anita

4U2 sa...

Fina bilder, tårtan hoppar jag över, äter bara en viss sorts fisk :)