2011-10-19


Stack ut näsan genom alltadörren+kamera
Morgonen bjöd på  REGN-BLÅST= oväder
Inte så uppiggande precis?? 


Fm var dock inbokad på vår hembygdsgård, lite möte
o frukost o prat på dé..Alltså gick det bra att komma igång
ändå.. Det blev lite affärsbesök också, när vi var ute ändå,
och se--nu i em har molnen blåst bort o solen skiner.
En liten tur ut blev det....
FÄRGERNA ska man inte klaga på??? 


Jag var in hos Anna Vattenkannas trädgård o hon skrev så
bra om Hosta, så jag var tvungen att gå ut o titta till mina.
Inget vackert i sitt förfall.?? Gubben ville ta bort dem i förra
veckan men jag var dum nog att säja - Du kan vänta--
Nu är det mest kladd av dem.
Sen har de säkert -efter Annas fina råd- fått
alldeles för lite gödning. De har dessutom västersol och trots
att jag planterat 3 olika sorter- så är det endast tidig sommar,
som de har lite olika teckn.i bladen. Skall iaf försöka ge dem lite
mer  näring till nästa år.
Här har vi så-TROR JAG- Årets sista ROS-er.....
Visst är det fantastiskt att de stått emot frosten o
lyser där ute under takskägget - mot den blå himmeln
OCH  den blålila Höstastern med lite kvar av Ulleternellen
är också vacker ännu.  Ja man Måste bara beundra- o
tänka på allt som kommer med den NYA VÅREN som
snart är på G..
DET ÄR ALLT BRA MYCKET SKÖNARE ATT
leta kvarglömd sommar i trädgården och vänta med
 Julbestyr till advent-- tycker jag.
Njut av sista Rosen o höstblommningen 
Så hoppas vi på fler
SOLGLIMTAR
Var rädda om varann o MÅ GOTT















 STORA KRAMEN på Er ALLA
             NINNE

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Här är också vädret grått och trist, solen glimtade fram mellan molntussarna lite grann idag och vad trädgården beträffar är det säsongsavslutning för länge sen.
Nu är det tända ljus och lite inomhus-fix i stället :)

Med tanke på trädgårdsgödsel har jag varit lite förekommen och presterat t o m en omgång höstgödsling. Vi får se till våren om det gjorde underverk ;)

Ha det gott!
Kram /Bea

Alen Trädgård sa...

Härliga bilder:) Jag brukar aldrig röra hostorna på hösten för det blir inte snyggt att klippa av blasten när de blivit gula och väntar man längre blir de geggiga. Låt de vara till våren då är det bara att lyfta bort de torkade bladen som då har legat som ett skyddande lager över de nya skotten, släng på lite blåkorn så é dé klart;)) Men det är min åsikt. Ha det gott/Monne

Maria Thorbjörnsson sa...

Blandat väder..här skiner solen medans regnet öser ned..helknäppt..sen e jag typen som höstar min trädgård..för att våren ska börja utan bekymmer om gammalt skräp..sån e jag..ha det..Maria

Lena/isklockan sa...

Håller med dig:-)) Njut av hösten och vänta med julen till advent....Ha det bra.

Kramar

ormbunke sa...

Ja nu gäller det att passa på mellan hagel och regnskurarna. Fina höstfärger du visar. Här ser hostan ut som gröt men den får ligga kvar över vintern. Den skyddar väl alltid något.Vi har också skaffat några säckar barkmull till rosorna så det blir väl jobb med det om det håller uppe och vi inte blåser bort. Kramar. Anita

i stora drag sa...

Ja, mer sol åt folket! :)
Härliga rosor du har!
Ha en skön helg!
Kram Pia

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Ninne, sensommaren sjunger sin sista vers för i år känns det som.
Visst är höstfärgerna underbara just nu.
Jag är i södra Tyskland nära Bodensjön just nu. Hos sonen. Mannen är hemma och klappar katten ;O) Ha en fin helg, kram Petra B.

Snäckskalsdalen. sa...

Nu är en njutningstid tycker jag, det är vackert ute (ja, nästan i alla fall, det regnar här och det är väl kanske vackert, men lite obekvämt) alla färger, det är så fint.
Agneta kram

Karin - Mina Rum sa...

Tidigare har jag inte varit så förtjust i Hosta, men det har ändrats med åren. Nu tycker jag att de en är en bra grön bas i en rabatt. Men jag har inte brytt mig om att sköta om dem på något speciellt vis, det kanske man borde.

Ha en fortsatt fin dag. Kram!