2011-12-06

Snö i Skåne, o lite annat...

Så har första snön kommit även till Skåne!!
Här låg den kvar i morse o solen sken.
Inte så mycket snö, men det var vackert
och alldeles lagom för vi skulle köra iväg.


Dags för service på bilen, så det blev en tur till Kristianstad
När bilen var på servicen gick vi en runda- med vinden
sol i nacken-det var hur skönt som helst---  men sen skulle
vi gå tillbaka till firman igen...............  Solen gick i moln,
och vi hade MOT VIND...  Behöver jag säga att vi FRÖS
Men titta här nedan vilken fin rabatt som en av bilfirmorna
hade.. Tur att man är klädd i kamera














Ja sen blev det mer blommor
Skulle köra till EKO o köpa EN julklapp o det blev
lite till????  förstår inte riktigt ??? Meen lite julblom
skulle  jag ju ha,  hmmmm,,,  Inte för jag vet om
Orkidéer egentligen kan räknas till julblomma, 
men de var sååå  fina o billiga-- fick bara köpa 4 st--
 och de´blev det!! + 2 Julstjärnor.
Konstigt så det kan bli???   Julklappen jag skulle ha
kostade 79:-  och när jag gått igenom kassan fick
jag betala över 1000:-
MEN ,jag hade köpt 1 l mjölk o två bröd också!!
Blommorna visar jag kort på en annan gång---
o mjölk o bröd vet ni ungefär hur de ser ut??
Nu har klockan sprungit mot natt så jag ska
söka upp min nannekudde
HA DET GOTT   o en sak till
KÖR FÖRSIKTIGT I  VINTERVÄGLAGET
STORA NATTI NATTI KRAMEN
NINNE

6 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vi fick också lite snö idag - men det blev inte vitt på marken ens! Men...gubben skulle till Visby så han fick byta däck på morgon innan han åkte för säkerhets skull. det är inte kul att halka omkring på sommardäck här på Gotland, för här saltas det inte. Sen sandas det bara i en del större korsningar också. Det här har visat sig sig fungera väldigt bra, alla vet ju om det och kör därför försiktigt!

Bea sa...

Hej min goda bloggvän!
Vet du... här har också den första snön fallit, det ligger ett vackert och tunt snötäcke i trädgården - helt underbart med det reflekterande ljuset nu i arla morgonstund.

Fniss...ja inte blir det alltid som man tänkte sig med shoppingturerna. Jag hade planerat för ett par dagar sen, köpa lite festkläder... provade och provade, ingenting föll mig i smak och kom hem med endast tre blommor till en julkorg. Det var i alla fall lätt funnet :))
Ha en fin dag!
Kram /Bea

i stora drag sa...

Ja, nu blev det lite vinter igen! Det mesta av snön är ju borta och kvar är halkan!

*hi hi* Märkligt att det är så svårt att motstå nya orkidéer! Men jag måste, har ju ingen mer plats som är bra!
Ha det bra nu i adventstider
och ta det lugnt på vägarna!
Kram Pia

ormbunke sa...

Ingen snö här ännu bara lite hagel.Det är livsfarligt att gå in där de säljer blommor. Råkade ut för samma sak i måndags.Plånboken blev tom.Mina gamla amaryllis ser inte ut att bli några knoppar så jag var ju tvungen att köpa några nya.Ha de gott. Kramar. Anita

Maria Thorbjörnsson sa...

Som det kan bli..förstår inte varför det alltid blir dyrare än vad man tänkt..skulle ju bara ha..men vad gör det om hundra år..ha det..Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Och här går jag och bara väntar och väntar på snö.....
Agneta kram