2013-02-03

mest vädergnäll men GOTT att LÄNGTA

Ja så äntligen ett  inlägg fr. mej. Förstår inte varför det ska vara så svårt att komma igång. Jag vet, börjar jag o skriva så blir det alldelels "för långt"- Men ni får göra som så, läs det Ni gitter o hoppa sen....                                                    Jag vill kunna fota o mysa i trädgården bland blommor o blader- Inte i snö!!
I torsdags så var det ju riktigt gott i solen o då anade man verkligen Vår- Ute på promenad med gosiga Tessie- (( Det är den lilla beige fläcken i den gröna pulkabacken)) Gubben o ett barnbarn också med..

 Detta är lilla Tessie lite närmare..            Så har vi blivit lite extra dagmattar till en liten goding till...........                                                 Detta är Hugo, vars matte Måste studera, ibland inte bara hemifrån, och DÅ får vi lyckan att passa honom.  5 mån är han den lille mannen. 
Två händer fulla, men Oj vilken fart, stuts  o energi det är i den lille krabaten..
Jaha så var vi bara i febr. o klart att det skulle komma mer snö?? Mjölpåsarna där uppe, är tydligen ännu INTE riktigt tömda ??   Det var en VACKER lördag, och solen sken  ganska mycket o det blev snöpromenader igen. Det fick funka det också... meenn

Ska med glatt hjärta erkänna att det var betydligt mysigare IDAG här ute på altanen.. Gubben o jag satt o lapade D-vitaminer så mycket vi orkade-  får ta chansen när den bjuds..                                                                                  Jag har minnsann varit lite flitig också  Min lille gubbe hade en ny pers med sina infektioner så han fick en vecka på sjukhuset. Jag sökte då upp ngr garner o tänkte ngt måste jag virka. Hittade på bloggen  ---ja hos vem??--- ett mönster på en Hatt.  Min vana trogen så tog jag ett garn i högen-som jag trodde skulle räcka,det gjorde det..MEN  det var inte rätt tjocklek, fel virknål osv  Ja så brukar det va-  Men jag börja iaf virka  o kan Ni tänka Er i går blev det ngt som liknar en hatt!!!  Vad tycks förresten om min goa hatthållare??  Man får ta hjälp av de som finns!! Gubben passa inte alls i den!!

Den ska nog fungera även på  ett damhuvud??? Det var mysigt att använda virknålen igen, evigheter sen sist- så det får nog bli ngt mer.??  Jag fick  lust när jag vann den lilla söta nyckelhållaren av Knatten-( se tidigare inlägg) Hon gör så söta figurer.

Inte var det ngt så där inlägg, men jag har skrivet av mej "lite" o det känns rätt så bra-  Jag har märkt  att det är mer än jag som inte får till det så ofta här.. En del har satt stopp för längre tid??  Har väl funderat hit o dit-- Om jag skulle,?? men så är jag in o läser ERA bloggar och
JAG KAN INTE VARA UTAN DEM!!
Jag är så glad också för varje kommentar jag får här. Ska försöka att åtminstone ge en liten KRAM när jag tittat in hos Er- för visst det känns det gott att ha denna fina kontakt - precis när det passar mej---

Inomhus är det iaf  Tulpanernas tid o vad är då bättre än att med denna lilarosa fina tulipanaros  skicka ER ALLA
Bra, varma o sköna dagar  såå kommer SNART  Tulpanerna även där ute i rabatten..
STORA STORA BAMSEKRAMEN
NINNE

8 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Har läst precis ALLT, så här hoppas det inte över nått inte!
Att du har så mycket att göra den här årstiden så att du inte hinner med att skriva nått, själv gör jag precis tvärtom. Jag gör ett inlägg var och varannan dag, något roligare har man ju inte precis för sig just nu. Men snart så..... *fniss*

Bea sa...

Hej!
Visst blir man trött på vinter, snö och kyla, men det går mot bättre tider och det gör gott att veta.

Men så söta voffsingar!! De skänker säkert mycket glädje.

Bloggtiden och att sätta punkt är också ett beslut man måste ta ngn gång, men det är med ett visst vemod att avsluta ngt som har varit en del av vardagen en längre tid och dessutom gett så mycket respons, feedback och inte minst alla fina bloggvänner som "försvinner" någonstans ur ens vardag. Det är inte lätt men, men... i mitt fall fortsätter jag med natursidan och där kan VI kanske dela vardagen med några rader :)

Varm kram /bea

Evas Kvarnaro sa...

Hej,jag läste allt, inget hopp här!
Kul att du är på gång undrade om du var sjuk eller nåt sånt?!
Men ibland tryter väl "tänket",
men inte hos mig,här finns det gått om i skallen,ännu, *fniss*

Härliga vovvar kul med hund-vakt, det hade jag gärna varit, och det har faktiskt hänt, då o då.

Ja vädergubben skojar med oss, men så ska det vara i februari.

Tack för dina kommentarer hos mig.
Må väl kram/ Eva

Susie på Stjärnarve... sa...

Jodå, nu ska väl Santos betraktas som frisk - fast med nytt kisshål! Inte klokt egentligen att han ska behöva ha ett sånt men man får nog vara glad över att man kunde göra så här. Alternativet var inte att tänka på!
Så allt är perfekt nu , han är jättepigg och glad - fast det har han ju varit hela tiden trots att såret måste ha irriterat honom. Och framför allt, han slickar inte alls längre! Underbart!!

Sirpa sa...

Hej! Fina bilder! Vill önska dig en skön vecka!
Kram Sipa

Susann sa...

Ja, ett långt inlägg blev det :) men trevligt att läsa om hur ni har det "där" nere i byn. Hoppas det är bättre med din käre gubbe, hälsa honom så gott. Tur det finns tulpaner som piggar upp lite.
Kram från mej

mammi sa...

Jodå, jag har också läst allt, men blir inte färdig att klura ut nåt. Mitt nästa inlägg handlar om "vad är det här" på fullt allvar. Tiden räcker knappt till, ännu mera strul med Färd-tjänsten. ½ timme efter att Uno åkt till dialysen i dag, ringer en chaufför och frågar hur han skall hitta hit ???
Ha det gott
Kram

i stora drag sa...

Hej Ninne!
Visst börjar vintern att kännas alldeles för lång, men den som väntar på något gott...

Söta voffsingar! Och hatten blev ju fin, skrattade när du skrev att gubben inte passade i den! :) En evighet sen jag virkade något senast, eller stickade med för den delen.
Håll ut, snart har vi nog våren här!
Kram Pia