2010-04-19

Vårteckenutmaning-Lite sent men bättre än aldrig

Vårtecken ska ju vara med på måndagen och Vi har ett av de finaste vårtecken som finns, just idag den 19 o 20 april Två av våra Barnbarn fyller år. En 16 år idag, /Bild nedan/ och så har vi en tjej till, som fyller 17 i morgon. Idag var vi på uppvaktn. hos 16åringen o sen ska det bli mer på lörd. Har inte frågat, så jag ska inte visa "den lilla snäckan" helt!! men en god Marängswiss åt vi, efter en jättegod köttfärspaj. Nu förstår ni varför mitt inlägg blev lite sent?? Jag har varit en tur i Kristianstad tidigare idag, men här nedan ser Ni de härliga vårtecknen ifrån trädgården.Fota hann jag mellan varven Vill Ni se hur långt det gått övrigt i landet kolla hos Viveka http://humlebacken.blogg.se/index.html Lite tråkigt att man ska behöva ut o stoppa om de känsligaste varje kväll. I natt, som gick var det frost, fick skrapa bilrutor- och nu är det endast +2, så jag har varit ute o "nattat" Rädisorna, som har kommit upp, Trädpionen m sina knoppar o sen har jag ju satt ut Fuschior, o lite andra sådder!! Dessutom är jag rädd om Löjtnanshjärtan- de har ju riktiga blad redan o de har frusit bort förr - såå... Egentligen skulle jag vilja lägga om Stjärnmagnolian också för blommorna blir så bruna-- men tyvärr den är lite för stor. "vanliga pioner o rosor m fl får vi också hoppas klarar sig Vet ni ,,,,,,de hotade med snö i morgon???????????? Vad ska man tro-- är det för att vi inte ska komma alltför långt före Er i norr?? Ja vi får tat som de´kommer. det blir nog lite varmare snart HOPPAS VI Godnatt med Er o ha nu en bra vecka- med el.utan snö Stora kramen fr NINNE

13 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Usch, ja just nu sa dem att det mulnar till och regnet kommer att vara snöblandad.
Regn vill vi ju ha, men snön på alla vårblommor våre synd. Hoppas att växterna klara sig. Ha en fin dag.
Marängswiss ser smaskigt ut. Kan tänker mig att födelsedags barnet blev glad ;O)
Petra B.

Lena/isklockan sa...

Låg och tänkte på just det där ( innan jag somnade igår )om vad tråkigt det är att hålla koll på om det blir frost eller ej , innan järnnätterna är här. Om man slapp det , va´bra :) Och små räddisor har du sått :) Kul !Hoppas verklilgen inte att det blir snö... Kram

Susie Bloom sa...

Vill absolut varken se eller höra talas om god mat just nu, här levs det nämligen på filmjölk och tomatsoppa sen i påskas!
Våren verkar ha gjort ett litet uppehåll, det är visserligen fint men jäklar vad kallt det är!
KRAM Susie

Unknown sa...

ja, usch om det blir snö... INTE KUL säger jag bara! Som tur är, är vi trädgårdsnördar i alla fall rätt svårknäckta;)
Ha det gott,
Charlotta

mammi sa...

Skall man verkligen behöva långkalsonger och täckjacka NU ?? För ett tag sen var det ju varmt så man storknade. I dag fick vi ta bort hela pannrumsfönstret för att kunna göra det rent. Låg på knä och putsade, frös så det var inte klokt.Nu har jag gnällt färdigt.
Kram
Marianne

ormbunke sa...

Trädpionen klara sig nog trots 4- här om morronen. Fuchior har jag inte vågat sätta ut.För två år sen var det snö här den 15 april så man vet ju aldrig.
Har plockat nässlor idag så nu tycker jag det är vår.
Härligt med kalas även om det blir tätt. På söndag åker vi till Sandhem för barndop på vårt barnbarnsbarn Oliver.Ha de gott. Kram. Anita

Anni sa...

Marängswiss - det är ju bara FÖR gott... ujujuj...

Knatten sa...

Snö? Nä, du har nog fått fel på hörseln=)). Men kallt är det. Fy sablans, kan inte ens gå ut.
Här har vi födelsedagsbarn på torsdag. Då ska vi ut på restaurang, som han vill, han som fyller 9 år. /Knatten

Anonym sa...

Näää, nu får det vara nog med snö iaf här, möjligtvis att ni kan få lite, tycker det är lite orättvist att ni kommit så långt i växtligheten å andra sidan så varar det ju längre hos oss istället då:)
Susanne

Unknown sa...

Tack snälla Ninne för den goa kommentaren hos mig i går! Den värmde långt in i hjärtetrakten på mig som håller på att lära mig att njuta av livet och trädgården.
Kram, Charlotta

Maria Thorbjörnsson sa...

Jo nog kom det snö alltid..men den e snart borta här i Sennan..tack o lov..Maria

kullervilla sa...

Ja, snö fick vi allt. Trodde inte det var sant när vi såg flingerna...men nu får det vara slut på sådant trams...
Kramiz//kullervilla

kullervilla sa...

Glömde säga Tack för hjälpen...säkert är det tibast som vi såg blomma så vackert.
Kramiz//kullervilla