2011-08-07

Bloggträff i sol o mys- mycket fina växter

Vilken härlig lördagem vi fick. Bloggträff hos Helen bloggen
/gröna funderingar/
Helens "exostiska" träd o buskar o blommor som hon så
suberpt visade o berättade om. Ja det var bara så gott..
Det prunkade  av ROSOR----
PRÄSTKRAGAR
Ja hela blomsterhavet  som också var fullt med många
sorters fjärilar
Här  står tjejerna i paradiset--diskuterar, beundrar
o njuter





Det var en hel del som "krävde" närstudier














Helens pappa bor "genom häcken". Där finns då en till
jättemysig trädgård.. Helen ritade o Pappa förverkligade
o byggde den. Där finns bl.a denna genomtänkta köks-
trädgårdsavd. som man ska kunna mysa i fr.rullator el. rullstol
med upphöjda odlingsbäddar.


Här inne fanns också en härlig damm /se fler foton hos
Monica på Pepparbacken/    o där var det lite för "Mycket"
av växtlighet- så här blev det  GRÄSLIGT  ROLIGT.......
Ja så var bilen nerlastad med plantor??
Detta till trots for vi ändå iväg till Helens arbetsplats Växtia
i Markaryd   Naturligtvis  blev det mera inköp där--
Det gick o få in mer i den redan fulla bilen??
Som Ni ser så är vi direkt tomhänta när vi tackar för
oss o ställer färden mot hemma.
Tack underbara Helen o även Ni andra härliga tjejer, som
 gav oss denna trevliga dag.

Stora KRAMEN
NINNE

9 kommentarer:

IreneL sa...

Vilken härlig bloggträff i en underbar trädgård!
Ha en fin dag!

Lena/isklockan sa...

Vad trevligt ni har haft. Kram

Monica sa...

ja visst var det trevligt och mycket kul med hem,,jag försöker trotsa regnat och gräva ner lite idag. ha det gott kram Monica

Bea sa...

Vilken trevlig bloggträff med likasinnade - passion för växter och trädgården så vacker och ni hade säkert mycket att betrakta.
ha en fin dag! /Bea

Susann sa...

Ja, detta var en kul & lärorik dag. Men att komma ihåg allt....inte lätt för en nybörjare.
Lite är nerpetat, resten får bli i nästa vecka.
Tack Ingrid för skjutsen, överraskning väntar här hemma på dej.

HelenJ sa...

Tack själv underbara Ninne för att ni kom och hälsade på, och även för alla fina växter ni lämnade efter er. Det blir mycket grävarbete för mig nu :)
Särskilt mormor Fridas ros ska jag verkligen vårda ömt!
Kram igen
/Helen

Susie på Stjärnarve... sa...

...vad kul ni verkar ha haft! Jag blir enormt avundsjuk!!

Jord under naglarna sa...

Så skoj att träffa likasinnade, jag är säker på att ni hade mycket att prata om!

Lotta sa...

Hallå i stugan. Jag hade suttit och skrivit massor och vad händer.
Jo,jag kom på en knapp och så var texten borta Det var inte deleteknappen.
Vilken härlig dag ni hade.Det finns inget som trädgård.
Jag har så tätt med växter så att jag slipper ogräs.Skitbra!
Det ser jättefint ut hos Helen.
Ha en mysig helg.
Förresten tack för att du tittar in till mig.
Kramizzzzz