2011-08-02

Fuchior,Afrikas lilja, o blomlyster i rabatt.

Så har vi kommit in i augusti månad. Julis månadsbild sätter jag
i högerspalt. så kan man jmf med 2010.
 Även här har det blivit SOL nu  o regnet har stannat upp lite.
Men klibbigt o kvavt, ingen åska än.. Jaja  men människan
ska väl aldrig vara helt nöjd ???.
Jag har iaf en hel del att njuta av o eftersom jag skrev tidigare
att jag skulle visa mina Fuchior så kommer de här---











De finns nu i min dator en o en, kruka+enstaka blomma m namn
där jag hittat rätt- så nu kan jag ge mig på jakt efter fler?
På altan har också min blå Afrikas Lilja slagit ut o bredvid står en
gul??  ((( nejhä- namnet borta- förstå att här måste göras en namnlista
på mina blomster- alla både i kruka o rabatt--)))


Lite blomsterfägring finns det fortfarande i rabatterna
Regnet har tyvärr gjort sitt för att påskynda Vissnandet,
men jag har tre sort. Hyperikum som LYSER så fint.
Denna Hyp.Perforatum har lite mindre blommar, men
där är "bären" just nu också härligt guldgula- blir sen
mörka åt rött, finns i blomsteraffären för dyr peng.
Kan jag vara mallig? som kan plocka fin bukett ur egen täppa.


Under körsbärsträdet finns också en skön färgklick
2 sorters Rosa Flox,  Purpurklätt, Violruta, Rosenstav
o bakom finns Stormhatt Blå o Vitblå, Bolltistel ja
o lite annat av varje 
SKÖNT att kunna njuta av det nu















Lite från min trädg. serverade jag idag
Ni får förlåta att jag varit väldigt dålig på att både kommentera
o göra inlägg,  men det är såå mycket annat som man vill o 
då räcker inte tiden???  Konstigt.........men jag är väl som många
av Er andra Är det chans att kunna njuta UTE i trädg. o natur
så MÅSTE man bara ta det
På Lördag ska vi i alla fall ngr st till Helen på bloggträff
DET SER JAG FRAM EMOT. Träffar väl alltid ngr av
de underbara människorna som man "snackar"
med här på bloggen.
Jag tror Helen har plats till fler- Om du har tillfälle??
Gå in på hennes blogg o kolla...

Nu ska jag UT i trädg. bl a fota lite, Fjärilarna måste jag
passa- det dyker upp nya i Fjärilsbusken, när solen skiner så gott.

Ha det nu riktigt GOTT o NJUT "höstens" fägring
/tyvärr går det väl ditåt-vackert- men alltför snabbt/
STORA TRÄDGÅRDSKRAMEN på ALLA
NINNE

8 kommentarer:

Mimi sa...

Agapanthus är härlig. I år tycks mina som jag har ute i rabatterna inte behaga blomma. Måste nog komma ihåg att gödsla dem i nästa år på våren. Fina fuchior du har! Stora o frodiga! /Mimi

Susann sa...

Fint med dina fuchsior ! Kanske jag ska ta & fota dom jag har, dom är såå fina nu.
Just nu har jag bara nya rabatten bakom nya dammen i huvudet. En hypericum är absolut planerad nu.
Ha det gott, vi ses på lördag.

ormbunke sa...

Så fint dina fuchior blommar. Har mina ute i rabatten så de håller igen med blomningen efter allt det blöta.
Afrika lilja får jag skaffa till nästa år. Hade en men klarade sig inte. Hade varit kul att träffa er alla hos Helen men det blir inte denna gången.
Det är inte mycket man får gjort i värmen men får försöka att ta det lilla lugna.Fjärilarna har occuperat vår fjärilsbuske så fotandet har blivit för mycket av det goda.Ha de gott. Kramar till dig och gubben. Anita

Lena/isklockan sa...

Du har en fin samling med fuchsior. Tycker om den blomman jätte mycket men jag klarar inte av att sköta dem. De bara dör ....

Mycket annat fint du har att njuta av.

Kram

mammi sa...

Snyggt som vanligt.Får se om "jag lyckats med" bloggen. Ha det så trevligt på er bloggträff, får ju nöja mig med syrran, från mellansverige.
Kram

Knatten sa...

Sorry, vännen. Jag hinner inte med Helens bloggträff men jösses vad jag vart sugen på att åka. Hoppas vi kan ses nån annan gång. /Knatten

mammi sa...

Varit inne och tittat på en del bloggar, det verkar som det är strul, lite var stans. " I do my very best" Håller på att förbereda mig för "gästerna som kommer i morgon" Hoppas ni får en trevlig bloggträff, hälsa från mig.
Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Ha det så trevligt på bloggträffen..må så gått..Maria