2012-06-29

Så är jag Äntligen på G att blogga. Vågar absolut inte lova att det åter blir en vana.- MEN jag traktar verkligen efter det.  Har varit lite angagerad(hur stavas)  på FB, men det är ju inte ngt mot allt det GOA som finns här på bloggen. Ni alla godingar som svara på mina inlägg- OJ vad jag saknat ER!!!  Ska försöka få in lite mer?? Kan väl säga att världen inte precis har varit snäll mot mej- oss i vår-- Det blev ett nytt bakslag för min lille Gubbe-- Han var tydligen inte REN fr infektion utan det har blivit ny sjukhus-inläggning-- NU är han dock hemma igen Idag har han t o m klippt  häck o det gick bra. Själv låg jag på alla fyra i rabatt o rensa o putsa..... Men SÅÅÅ kom regnet,,Nu har jag suttit o grejat med kort på datorn o jag bjuder er lite från trädgården-- det är ju trots "kylig o våt"  väderlek en fantastisk blomning --  man måste njuta  o jag vill så gärna dela med mig....
Så var så goda o NJUT......


Toppblomma på en av fingerborgsblommorna

                                                                    Stinas Ros,som nu är min
                                                                 Så ser Mormors ROS ut i regn men
                                                        så här skön är den nu i solskenet
                                   Rabatten som kommer tillbaka med självsådda ex år efter år
                                              här en "helhets"bild av Mormors ROS
               Här har vi vår lille Koltrast som så troget sjunger  för oss- Vet inte vilken gång i ordningen det är som han tydligen har sin lilla hona på ägg- Varje gång hon lyckas kläcka fram ngr ungar kommer  skatorna o rövar bort o hackar ihjäl dem. Naturen är grym!!
          Trots regn har det ju varit ngr varma kvällar  Då är det gott o sitta o njuta av "prakten"
                                               Även denna "prakt!" Ser vi från altan
                 Så slutar jag med denna härliga självsådda Vallmo. Humlan hade ett väldigt bestyr att komma ner o upp- - men skam den som ger sig.  Jag  ska försöka vara som humlan-- Alltså ger jag mig inte. Nu ska jag vara  tillbaka--- Ha det nu GOTT om ni jobbar eller har semester-- Tiden som är NU i våra trädgårdar är ju helt underbar.  Ha riktigt goda dagar alla bloggvänner..
STORA KRAMEN  
NINNE

3 kommentarer:

Monica sa...

Har han fixat häcken själv? Det var ju bra. Vi kommer kanskw på besök ändå inte tisdag för Jonas måste vara hemma här igen vid sjutton tiden pch det är lite tidigt blir stressigt. Vi hörs kram oj/åskar rejält här nu..

Ninne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mimi sa...

Vad fin blomning du har i trädgården. Vi har åtminstone haft ganska kallt o ganska vått vilket gör att blomningen är lång o att det verkligen grönskar överallt. Så ser det ut hos dig med. Den rosen är allt härlig! /Mimi