2012-10-27

Kallt om näsan,men SOLEN skiner

Vad gör då lite frost??? Jo att det var extra vackert ute när solen gick upp o det gnistrade i frostrosor.
--4grader i soluppgången o nu är det +4.. Det är fortf. vitt där inte solen kommit till..


 Blodboken går till vintervila på sitt eget sätt.. Den har skaffat grönt bladverk -säkert bra för nästa års lövverk..
  I torsd. var vi hundpromenad i vår lilla skog strax bredvid.  Så här vacker var skogen då  -trots att solen inte lyste!!

Varje dag har sin tjusning, bara man öppnar korpgluggarna ? Eller ??  Vad sägs om denna tjusiga matta.
Nej nu ska jag ut o "plocka" undan lite av "prylar" som säkert inte mår så bra i vinterklimatet?? 
                                    Ha det gott Ni alla o NJUT av dagen som är
                                     en riktigt  SKÖN  o FIN HELG på ER
                             EN VARM HÖSTKRAM 
                               NINNE

5 kommentarer:

Susann sa...

Visst var det en aning kallt om näsan, men så skönt väder. Fina bilder du lagt upp.
Ha det gott
Kramar jag

Monica sa...

kyligt ja fy idag då vi cyklade frös jG. ÄR BÄTTRE IDAG OCH HAR VARIT UTE TOM VECKOHANDLAT ,,SKULLE JU GJORT DET I TORSDAGS MEN DÅ HADE JAG HÖG FEBER,,MEN NU VAR MATEN SLUT OCH jONAS HADE VAKTEN SÅ JAG OCH FELIX FICK ÅKA OCH DET GICK BRA. ANNARS VILAR VI MEST, HA DET GOTT BÅDA TVÅ KRAM mONICA

Evas Kvarnaro sa...

Ja vilka härliga höstbilder det blir nu, men snart är alla löen på
backen, landskapet gåt till vila.
Ibland skulle jag oxå vilja gå i idee, november är den dystraste månaden på året tycker jag, men december lyser upp väntan.
Sen börjar livet på ny kula igen.
Önskar skön kväll/ Eva

ormbunke sa...

Det är jättefint med frost på blad och blommor. Vi har ju haft några fina soliga dagar så här har det också blivit promenader och sparkat i löven.Skriver ett mail nån dag. Ha de gott ni båda. Kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Gott var det med lite sol, men nu har det varit lite knapert med det. Jag känner att jag behöver det....men vad gör man....
Agneta kram