2010-03-22

Månd.VÅRETECKEN-Ja äntligen...

Äntligen har det mesta av snön försvunnit.. Sönd.såg det ut så här o IDAG har vi "nästan" helt tomt
SKÖNT!!
Igår var jag ute o "plockade" fram
dessa Julrosor. De står i söderrabatt
/den till hö i bild ovan/ jag har fått dem
av min Mor o satte bara ner dem för 40 år sen.
De har blommat snällt o vackert i alla år, men namn
saknas. Det har blivit MORS JULROS
De är inte så fina i år som de brukar, men de har
haft en hel m snö över sig, som rakades ner fr altantaket!
VAD kan man då begära??
I natt hade vi -2,5, o nu +7, men hade gärna sett lite sol?
Gubben min är ute o räfsar LÄTT på gräset, för NI har
väl läst o hört varningar
Ser Ni ngt som liknar tunn spindelväv på era mattor??
Mycket försiktigt, med en mjuk lövräfsa, tar ni bort det.
DET ÄR SNÖMÖGEL- kommer det inte bort så går
gräset bort!!
Nu längtas SOL o önskar alla i vårt avlånga land,
o även grannländerna att få
NJUTA SOL O VÅR
Kram på ER NINNE
Mera vårtecken ser ni hos Humlebacken. Tryck på loggan t.hö.!!

1 kommentar:

Camilla Alvén sa...

Aha, snömögel! Jag har undrat över vad det var för konstigt på min gräsmatta, då är det bara att greppa räfsan nu då.
Ha det bra
Kram