2011-02-01

Glömt Jan.månadsbild!! Orkidé

Jag har "glömt" jan.månadsbild!! Fast egentligen behöver jag inte sätta in ngn ny?? I stort sett var det likt ifjol Nej- faaktum är att det var "lite mer" snö kvar i slutet av jan.2010 jmf med i år. Eller???? JAg tror jag sätter foton i vä.spalten bredvid 2010-- det kan väl vara skojigt att jmföra ?? Här är en som är lika fin-- fr jan 2010!! Alltså blommar den om Den fick vi till nyår -99-2010 o nu blommar den om på två stänglr.. Har den här i fönstret där jag sitter o bloggar. Behöver bara titta på blommorna o inte se det vita utanför. Ja det är ju 1 Febr. idag iaf. BARA 28 dag till???? Vi tror på VÅREN Kramen Ninne

6 kommentarer:

mammi sa...

Orkidé blommar om. Ja inte hos mig i alla fall, men hos sonen som "missköter" den så. Men för säkerhets skull har jag två konstgjorda, som "ser naturliga" ut.
Tusen tack för Semlorna och för er titt till oss.
Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken fin ordkidée, jag har flera stycken men just nu är det bara en som blommar så dom är utflyttade till gästrummet som inte blir bebott i år förrän framåt maj. Har precis som mammi en oäkta också, fast bara blomstänglarna.

AnnA sa...

Hej du!
Ja, det är kul när de vill blomma om!
Läckert med prickiga orkidéer! Där jag hittade min orangefärgade Cattleya fanns det en småblommig orkidéevariant, som jag var lite och fingrade på...Idag har jag ledig dag - se om jag kan hålla fingrarna i styr...Blomsteraffären ligger i byn, så det är inte långt att ta sig...
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA

Gunilla sa...

Här ligger snön i mängder ca 60 cm har vi, så än är det långt till barmark.
Orchideerna är ju rktigt tacksamma jag har ett par stycken som har knoppar och blommar om.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Gunilla

Bea sa...

Hej min goda bloggvän!
Igår sol och ett underbart väder, idag mera snö! Men febr går fort och snart har vi också vår ;)
Vacker Orkidé i fin färg.
Varm kram /bea

Viveka på Humlebacken sa...

Hej
Nu drar vi igång årets vårteckensutmaning, hoppas att du vill vara med igen. Gå in på länken och följ instruktionerna. VI har fått lite respons från media, och det kommer säkert att bli många som följer utmaningen i år.
http://humlebacken.blogg.se/2011/february/varteckensutmaning-2011-startar-den-28-feb.html

kram

Viveka på Humlebacken