2011-03-24

Jag blir så glad när solen skiner....Våren är här?

Tranorna mot norr ny vänder
Ett budskap om VÅR de sänder..
Mot himmel blå syns Hasselns gula hängen
ett budskap- snart blommar sommarängen...
För, när vi kollar uti trädgårdsrabattens lilla vrå
Krokus, o Vintergäck ,, osså
den första Nässelfjärilen hälsar på....
Nu trotsar vi blåsten som viner om knuten
I lä ,,i solen blir vi buna i "truten"....
Önskar ER alla såna sköna dagar framöver
Visst är det sånt vi behöver??
Nu tror vi åter på solens förlösande förmåga...
glömmer vinterns eländiga odåga.
Njut i detta nu Ni allihopa--
Jorden ropar på oss-kom hit o "skopa"
Vi ut-- på alla fyra oss i backen ger
o snart är det bara rumpa o nacke
som från ovan man ser.
Såna tokrader det blev-
men Våren gör en lite skev.
Gör nu som jag NJUT AV DET SOM ÄR
En varm Kram till ER alla
NINNE
.

3 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken härlig vers (sång?) det blev!I vilket fall som helst så hade den essensen av precis allt man känner just ni under vårvinterns sista dagar!!

mammi sa...

Du är helt enkelt toppen
Hur mycket "rim" har du i knoppen?
Vårkram

Monica sa...

jo våren är hos er med ser jag,,
Vi har räfsat i helgen och fixat rent i rabatter men fortfarande är det tjäle jag skulle sätta ner torkvindan men kom bara ner tio cm sedan vart det stenhårt,,så jag fick torka tvätt inne..
ha det gott, hälsa pa kram Monica