2011-03-21

VÅRTECKEN v12. SuperMångubbe? Tulpaner /i vas/

Oj så tiden rinner - var vi våren finner?? - Här i vårat hörn i Norden - har solen svårt att värma jorden - När snön så illa överraskar - man glad får till butiken traska- Där hittade jag dessa gula solar- som inne fick slå ut sina kjolar O lördagsnatt blev extra ljus- när Supermånen lyste på vårt hus så även LITE SOL på söndag värmde nacken o de små vårblommorna kröp fram ur backen Nu tändes hoppet åter - vi kung Bore förlåter- FRÖKEN VÅR snart honom besegrat, för i år o vi vår trädgård helt njuta får.. Så må nu väl Ni alla kära vänner --- visst är det så vi känner?? Längtan till att se hur livet där ute återvänder Naturen vaknar o nya under händer. LEV VÄL o VAR RÄDDA OM VARANN Många värmande kramar till ER NINNE flera vårtecken hittar du hos http://humlebacken.blogg.se/2011/february/deltagarlista.html

8 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Tur att man kan köpa lite vår i närmsta butik! Annars hade vi minsann inte överlevt våra vintrar. fast denna har ju varit jääättelååång tycker jag.

Ha en bra vecka,
Kram Anna Vattenkanna

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh så fint! Själv har jag inte kommit mig för att köpa några vårblommor ännu beroende på allt jobb inne. På onsdag får vi viktiga gäster, så då måste det åtminstone vara OK. Men imorgon ska vi till Visby, så jag får se om de blir några då!

Bea sa...

Hej min vän!
Så fint du skrivit!! Jag läser och begrundar den lyriska tonen - härligt!
Visst är våren ljuvlig och solen, den gör gott för alla sinnen :)
Hoppas du får en fortsatt skön vecka med mycket vår!
Kram /Bea

Monica sa...

ja våren har kommit med stormsteg sedan i söndags här,,det är så skönt,,ett säkert kort den kommer alltid,,hoppas jag.
Imorgon ska jag på Yllan på kurs 9-17,,

ha det gott hälsa pa kram Monica

Gugis Pärlor sa...

Hej! Du har skrivit så lyriskt och vackert! Visst är våren efterlängtad nu ;O) Supermånen såg jag inte till fast jag höll utkik flera gånger... Den gömde sig visst bakom molntäcket ;O(

Kram Gugi

mammi sa...

Hej vår !!! kan man väl säga. Hur orkar du rimma, efter en dag (nästan) i gavelrabatten, orkar jag knappt sitta !! Har kört jord så det bara stänker om det. Just nu känner jag mig som en väl urvriden skurtrasa. Har köpt en ormhassel, där den skulle stå var det en rejäl bamsesten under. Med gemensamma krafter lyckades vi.
Kram
(månen behövde jag inte ens se för att veta att han var framme)

kullervilla sa...

Men oj så vackert du skriver...
Kramiz//kullervilla

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej, hallå!

Kul kommentar:-)
Så fin trädgård du har! Jag har kikat runt litegrann och får definitivt mersmak:-) En sån där liten vattenspegel vill jag haaaaa!
Jag listar dig hos mig, så ses vi igen!

Kram Hillevi