2011-06-25

Hjärtevinst,sommarblommor

Tänk vad hjärtligt underbara bloggvänner man har. Jag skulle ju hämta en VINST hos Petra -för länge sen- Nej, naturligtvis har jag inte kunnat disponera min tid så jag kunnat komma dit o hämta den, MMmmhhhmmm?? Då får jag ett paket lagom till midsommar De mest underbara hjärtan hänger nu här i Magnolian TACK TACK kära Petra!!!!!!Gå in o kolla hennes fina alster http://trdgrdsdesignmadebypetra.blogspot.com/ Hon har såå mycket fint. (Klicka upp bild för att se dem riktigt) Haft lite härliga gäster i midsommar så dagarna har försvunnit i ilfart, o nu är huset så tomt o öde när alla har försvunnit hem till sig!! Sommaren har ju dessutom också försvunnit, så man mår väl inte sådär toppengott UTE i blåst o regnskurar?? Nu ska vi väl tro att det regnat färdigt ??? och i morgon ska solen ge oss lite mer värme?? Jag tror jag går o "tar igen" lite av firandet -nannar kudde- så kan man säkert Njuta fullt UTE i morrn??? Midsommarbuketten, vackra vilda blommor+roser, står fin ännu o tydligen är där även god nektar kvar SÅ delar jag med mig av den, som en sommarhälsning TILL ER ALLA Må nu väl Njut av den sköna sommaren Kramar från NINNE

4 kommentarer:

Bea sa...

Hej vännen!
Grattis till fina vinsten! Jo, Petra är duktig hon :)
Det blir verkligen tyst och tomt när alla far till sitt efter midsommarfirandet :)
Söt och somrig bukett!
Ha en fin dag!
Kram /Bea

mammi sa...

Så var Midsommar också över, undrar vem som tar all tid, för den fattas. Till Midsommarbukett (även till kransar åt Emma) hittade vi alla möjliga blommor, dock ingen blåklint, men blev bra ändå. Har en stor Vallmo med 36 knoppar, kommer inte ihåg (med ålderns rätt) var den kommer ifrån. Kanske stöldgods.
Ha det så gott
Kram

ormbunke sa...

Först måste jag tacka för de fina rosorna jag fick. Har också haft gäster i helgen. Mer nattgäster än matgäster.
Grattis till den fina vinsten som passade fint att hänga i trädet ovanför dammen.
Midsommarafton blev det för dåligt väder för att jag skulle kunna gå ut och plocka mina sju blommor till under huvudkudden. Ha de gott. Kram. Anita

Gunilla sa...

Jätte grattis till den fina vinsten , en del är så otroligt duktiga hantverkare.


Nu gäller det att njuta i fulla drag för nu har ju halva sommaren gått :o(
Jag börjar min semester nästa vecka och är ledig i sex veckor.
Jag har öppen trädgård vecka 29 sedan skall jag bara gå och strosa i trädgården kanske någon resa med husvagnen för att vidga vyerna.

Ha en fin sommar
Gunilla