2012-11-18

Regndeppig, men lycklig för en en härlig LERkladdardag

ÄNTLIGEN har jag "löst ut" förra årets julklapp
Jag var på keramikkurs hos dotter Monica på Pepparbacken.
Det var en fin dag, blev bjudna på mat o dryck av hennes gubbe o hade så roligt- fast vi pratade inte mycket-- Det krävs  KONCENTRATION...
Nu väntar bränning o glasering.. Spännande.
Så vill jag till alla kära bloggare skicka en riktigt varm KRAM
DETTA ÄR  NOG SOMMARENS SISTA ROS???
 Vi närmar oss advent med stormsteg och DÅ är det tillåtet att plocka fram advents- ljus o stjärnor-stakar osv.  Jag vill inte plocka fram det före advent. Det får bli små lyktor här o var, som lyser i kvällens mörker. Det går åt mycket ljus!!  TUR att advent kommer o lyser upp,, för detta mörker som är-- uhhh  ja ja -- som sagt inte många dagar kvar.. Var i skogen o plockade en kasse mossa idag.  OCH DET REGNADE!!  Är Ni förvånade??
Nu hoppas vi på lite lite mer ljus även fr SOLEN...
HA DET BRA  O JAG ska bara tänka framåt,, så blir det ljusare??

STORA STORA VARMA KRAMEN
NINNE



2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vad trevligt med keramiklkurs;) Ja nu går det med stormsteg mot advent och jul och den här tiden tycker jag är rätt mysig med ljus och pyssel:) Ha det gott/Monne

mammi sa...

Snart skall jag hänga upp dörrkransen jag fått av dig. På bordet vid köksingången har jag en rostig alltså "patinerad" oval kruka, som två tallar har satt sina rötter i,mossa och lite kottar så är det klart. Gjorde ett tappert försök att räfsa bort alla miljoner eklöv, hälften fördelar sig sen till apr-maj. Fy !7
Ha det gott
Kram