2012-11-25

Söte Hugo-besök+ lite stök o pyssel-Kaktusblom

Kan Ni förstå att jag- vi  blir helt saliga när vi får passa den här lilla sötingen när matte jobbar..??
Hugo är det  o här har han varit i "skåpet" o hittat över 30 år gamla Kurre / den hade vår egna lilla Fia som bästis på 80talet/ Sen har den fått träffa alla små valpar o även större vovvar när de kommer hit. Har det gått alltför hett till, så har vi räddat honom- Han luktade säkert vovve-- MEEN Ni skulle sett Hugo när han lyckades dra den ur skåpet- den ligger i tvättrummet--men kom på ännu ett problem- över en tröskel o så in på "blåa mattan" 
(alla hundarnas älsklingsplats för  både lek o ben-gnag.)   Kurre var ju nästan lika stor som han själv..Det blev brottning  o Hugo vann till sin stora belåtenhet..
Idag har det ju varit  STRÅLANDE,  NEJ förlåt  strilande väder......
Med gubbens hjälp att röra ihop o sen även rulla så fick vi ihop 100-talet köttbullar. En sats får ligga till jul så är där ngt klart.
Sen läste jag hos Evas Kvarnaro om hur hon "pimpade" Ljus. Jag har gjort så för "länge sen" har t o m klister fr. Panduro som jag klistra fast dem med,  fast det var nog billigare som Eva gjort, att värma in dem? Men nu hade jag klister så ett litet försök blev det..
 Sen har det varit lite datorgrejande emellan.. Jag gör Julkort på datorn- alltså väldigt personliga blir det. Sätter gärna in ett litet "kort" fr året som gått, helst fr en personlig träff t.ex.--Ganska många uppskattar dem så antalet blir "rätt så många" 25-40 st.  Obs de skickas med POST också..!! 
Nu tror jag att här ska "hållas kväll" o med min fina Novemberkaktus vill jag skicka 
STORA VARMA KRAMAR 
och önskar er en riktigt fin pysselvecka inför advent
På söndag har vi Julskyltning i byn så DÅ vill vi ha bra väder såklart.
NINNE-KRAM

5 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vem skulle inte bli salig av en sådan liten krabat! Helt ljuvlig:)) Vad duktiga ni varit som gjort köttbullarna redan, till och med fixat både ljus och julkort, själv har jag inte gjort många knop idag men det är skönt med en slappardag emellanåt också;)) Novemberkaktusen var underbar! Kram till dig också/Monne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gullig Hugo är, roligt och få passa honom. Bra bild på ekorren och Hugo. Och så många köttbullar, härligt och ha julens klara.
Kramar
AnnaMaria

Evas Kvarnaro sa...

Jasså man kan klistra på dem,
ja så klart att det göra och det går säkert snabbare oxå.Men det är
kul att "leka" lite.
Jisses så många köttbullar, bra att
vara klar.
Det var en kul idé du gav om julkorten, undrar om jag hinner ?
Vovven Hugo är ju "smällsöt" kul att läsa om hans bus.Man bör spara
några gamla leksaker, de kommer alltid till "pass" nån gång.

Ha en trevlig vecka/ Eva

mammi sa...

Den lilla jycken är NÄSTAN lika söt som Daddis !!!! Orkidén vi fick av er för över 1 år sen, har blommat hela tiden, fler knoppar väntas slå ut snart. Det gäller tydligen att "missköta" dem för att det skall bli fler blommor.
Ha det så gott
Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Wow - vilken underbar hundvalp! Det är faktiskt det enda jag saknat med Santos, alltså att vi aldrig fick se honom som valp.
Ljusen blev ju jättefina, vilken bra idé. Eftersom jag inte varit inne på bloggen på ett bra tag så hade jag missat just det tipset!
Det här med kort är roligt, vi skickar väl ett 60-tal varje år. förra året var det naturligtvis Santos på bilden eftersom han var ny hos oss. I år har jag däremot valt ett "pimpat" foto härifrån Ekstakusten och sen blev det två andra små bilder också på insidan och baksidan. Det är svårt att hålla sig.....Däremot har jag inte börjat med att välja något till mailen ännu!