2010-02-28

Nu så kommer VÅREN, nu är våren här !!!

TITTA noga............ Nu har fröken vår behagat visa sig här hos mej!! Ni ser foten av Snömannen som hänger ner fr.taket utanför mitt fönster?? DROPeli DROPP---- På södersidan hitta jag den första Vintergäcken!! Allra längst inne vid huset-där snön redan var borta.. Ja, sen förstår ni vilka som lapade o kisade mot MODER SOL........... Ja det är 1 mars i morg. Jag tjuvstartar med Vårteckn. idag med denna sköna upplevelse, som jag vill GE ER alla. Dagens solglimt gjorde gott på fisbleka nunnor o även humöret gick mot bättre. Nu kan man stå ut med att de lovar regn i natt för nu VET man att därunder det "smutsiga" snötäcket håller våra kära små blommor på att kämpa ALLTSÅ SKICKAR jag detta till Vårjakten 2010 http://humlebacken.blogg.se/index.html Det börjar egentligen inte förrän i morg., men ngr timmar tidigt?? Ni kan gå in humlebacken blogg o kolla hur våren kommer att te sig i hela vårt avlånga land. Nu önskar vi att våren fortsätter att smyga sig på. Ha en riktigt bra MARS VÅR med KRAMAR fr Ninne

3 kommentarer:

Monica sa...

Härligt jag och Felix har varit ute i solen idag,,han på skidor och jag sittande och sola,,skönt det droppar på!

NinaVästerplana sa...

Hej Ninne! Nu är jag snart ikapp.... men jag blev så glad när jag såg din vintergäck ;-)
Nu ska jag bara kolla vad som hänt när du bytt redigerare....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Viveka på Humlebacken sa...

hej Ninne!
Jag tycker att du har gjort jättefint. Det ser så bra ut med vårteckensbilden och den länkar rätt till min blogg. Helt rätt.
Varför det inte går att följa din blogg med bloglovin fattar jag inte. Jag kan inte heller göra det.
Avvakta några veckor och om det inte funkar då heller så ta kontakt med blogspot och hör vad det kan vara för fel.
Lycka till

Viveka